Rusya gazeteci Marina Ovsyannikova’yı ordunun itibarını zedelemekten suçlu buldu



Rusya gazeteci Marina Ovsyannikova'yı ordunun itibarını zedelemekten suçlu buldu

Rusya’da bir gazeteci, mahkemede “saçma” olarak nitelendirdiği bir suçlamayla silahlı kuvvetlerin itibarını zedelemekten suçlu bulundu.

Marina Ovsyannikova, Ukrayna’daki savaşa karşı çıktığı için 50.000 ruble (675 £) para cezasına çarptırıldığı için sözlerini geri almayacağını söyledi.

Mart ayında, Vladimir Putin işgali başlattıktan kısa bir süre sonra, editör olarak çalıştığı Rus devlet televizyonu Channel One’ın stüdyosuna girdi ve canlı bir haber bülteni sırasında savaş karşıtı bir pankart açtı.

O sırada protesto yasalarını ihlal ettiği için 30.000 ruble (400 £ veya 490 $) para cezasına çarptırıldı.

Şimdi, Ukrayna’nın işgalinden sorumlu olanların uluslararası bir mahkemenin önündeki rıhtımda durması gerektiğini söylediği sonraki sosyal medya paylaşımları nedeniyle mahkemeye çıktı.

Duruşma sırasında Bayan Ovsyannikova, neden yargılandığını anlamadığını söyleyerek mahkemeye şunları söyledi: “Burada olup bitenler çok saçma. Savaş korku, kan ve utançtır.”

Marina Ovsyannikova, Rusya’nın Channel One kanalında ‘Savaş Yok’ tabelasını kaldırdı

(YouTube / Kanal Bir)

Dedi ki: “Suçlamalarınız beni maymun çiçeği yaymakla suçlamak gibi. Duruşmanın amacı, Rusya Federasyonu’ndaki savaşa karşı çıkan tüm insanları korkutmaktır.”

Rusya’yı saldırgan olarak nitelendirerek, “Bu savaşın başlaması hükümetimizin en büyük suçudur” dedi.

Yargıç şunları söyledi: “Kanıtlar Ovsyannikova’nın suçunu doğruluyor. Gerçekliğinden şüphe etmek için hiçbir neden yok.”

Bayan Ovsyannikova’nın avukatı, Rusya anayasasının ifade özgürlüğünü koruma iddiasında olan 29. maddesi uyarınca konuşma hakkına sahip olduğunu söyledi.

Bu arada, Rusya’nın medya düzenleyicisi Roskomnadzor, bağımsız kuruluşun kaydını iptal etmek için dava açtı. Novaya Gazetesi Rus devlet haber ajansı TASS’ın haberine göre

Novaya Gazetesi‘nin operasyonları, Ukrayna’da savaşın başlamasından kısa bir süre sonra, iletişim düzenleyicisinden uyarılar aldıktan ve işgalle ilgili web sitesindeki içeriği kaldırmak zorunda kaldıktan sonra Mart ayında askıya alındı.

Gazetenin bazı çalışanları Letonya’nın başkenti Riga’dan bir Avrupa baskısı kurarken, Nobel Barış Ödülü sahibi yazı işleri müdürü Dmitry Muratov savaşa karşı çıkmasına rağmen Rusya’da kaldı.



Source link

Yorum yapın

SMM Panel PDF Kitap indir