6 Ocak’taki duruşmalardan uzakta, sağcı haber kanalları, yanlış seçim iddiaları nedeniyle kendi hesaplarıyla karşı karşıya



6 Ocak'taki duruşmalardan uzakta, sağcı haber kanalları, yanlış seçim iddiaları nedeniyle kendi hesaplarıyla karşı karşıya

2020 seçimlerinin çalındığı yalanının savunucuları şu anda çok açık bir hesaplaşma ile karşı karşıya. Milyonlarca Amerikalı, 6 Ocak’taki Meclis komitesinin, Donald Trump ve müttefiklerinin seçimleri bozmak için ortak çabalarının kanıtlarını ana hatlarıyla izlemek için ayarlanıyor.

Ancak, bu yalanları destekleyen kişi ve kurumlar için şimdiye kadar büyük ölçüde gözden kaçan başka bir hesaplaşma daha olabilir. Mahkemelerde, oylama makinelerine hile karıştırıldığına dair asılsız iddialar yayınlayan sağcı medya şirketleri milyar dolarlık davalarla karşı karşıya kalıyor – ve onlar da gitmiyorlar.

Bu davaların merkezinde, 2020 seçimlerinde ekipmanları kullanılan iki oy makinesi şirketi var: Dominion ve Smartmatic. Fox News’in ana şirketi Fox News’e ve yeni başlayan Trump yanlısı haber kuruluşları Newsmax ve One America News’e (OAN) toplu olarak milyarlarca dolarlık dava açma sürecindeler.

Bu davaların en yüksek profilli olanı Murdoch hanedanının kalbini hedef alıyor. Dominion, Fox News’in ana şirketi olan Fox Corp’un, şirket hakkındaki asılsız iddiaların kendi haber kanalında yayınlanmasına izin verdiğini ve Başkan Rupert Murdoch ile oğlu İcra Kurulu Başkanı Lachlan Murdoch’un bu haberlerin bu iddiaları bilerek devam etmesine izin verdiğini iddia etti. yanlış.

Seçim sonrası dönemde ortaya çıkan birçok asılsız iddia arasında, Dominion’un son Venezüella başkanı Hugo Chavez’in ailesine ait olduğu ve makinelerin son Chavez’in “yönde” yaratılmış yazılımlara sahip olduğu yer alıyordu. Bu tür iddialar, diğerlerinin yanı sıra Trump’ın vekilleri Rudy Giuliani ve Sidney Powell tarafından dile getirildi.

Salı günü, bir yargıç Fox Corp’un 1,6 milyar dolarlık davayı reddetme hareketini reddetti ve Dominion’un “Fox Corporation’dan Rupert ve Lachlan Murdoch ile ilgili fiili kötülüğü yeterince ileri sürdüğüne” karar verdi.

Yargıç, Murdoch’ların Dominion Oylama Sistemleri hakkındaki iddiaların yanlış olduğunun farkında olduklarını gösteren haberlere işaret etti.

Delaware Yüksek Mahkemesi Yargıcı Eric M Davis, “Bu iddialar, Rupert ve Lachlan Murdoch’un ya Dominion’ın seçimleri manipüle etmediğini bildikleri ya da en azından Fox News’in Dominion hakkındaki iddialarını yaymasına neden oldukları iddia edildiğinde gerçeği pervasızca göz ardı ettikleri yönündeki makul bir çıkarımı destekliyor” dedi. Salı.

Bir Dominion sözcüsü yaptığı açıklamada, “Fox Corporation ve Murdoch’ları sorumlu tutmak için bu sürecin ilerlediğini görmekten memnunuz” dedi.

Karar, Yargıç Davis’in, Dominion’un şikayetinde “yukarı aşağı, domuzların kanatları olduğu ve Dominion’un büyük bir dolandırıcılık yaptığı iddiasıyla,” şikayetinde iddia ettiği Newsmax’tan benzer bir görevden alma talebini reddetmesinden birkaç gün sonra geldi. Donald Trump’ın oylamaya hile karıştırarak başkanlık yapması.”

Bu karara yanıt olarak bir Newsmax sözcüsü, yargıcın kararına “şaşırmadıklarını” söyledi.

“Newsmax, seçim anlaşmazlığında her iki tarafı da sonuçlar hakkında ‘yasal ve nihai’ olduğunu söylemek dışında herhangi bir iddiada bulunmadan bildirdi.

Açıklamada, “Özgür konuşma ve özgür basın sağlamak için sağlanan güçlü İlk Değişiklik korumaları göz önüne alındığında, Newsmax’ın nihayetinde üstün geleceğinden eminiz” diye devam etti.

Denver merkezli Dominion ayrıca One America News (OAN) ve makineleri hakkında yanlış iddialarda bulunan bir dizi kişiye, aralarında Trump yanlısı avukat Sidney Powell, Trump’ın kişisel avukatı Rudy Giuliani’nin yanı sıra MyPillow ve onun CEO Mike Lindell.

2020’de makineleri yalnızca Kaliforniya’da kullanılan Londra merkezli bir oylama makinesi şirketi olan Smartmatic, aynı şirket ve şahısların çoğuna karşı da davalar açtı. New York Yüksek Mahkemesi yargıcı Mart ayında Smartmatic’in Fox News ve çapaları Lou Dobbs ve Maria Bartiromo’ya karşı 2.7 milyar dolarlık davasının devam edebileceğine karar verdi.

Her iki şirketin davası da 6 Ocak’taki komite duruşmalarına paralel olarak arka planda yavaş ilerliyor. Zaman zaman, duruşmalar, davaları ilerledikçe Dominion ve Smartmatic için faydalı olacak tanıklıklar üretti.

Komite, ilk duruşmasında, Dominion makinelerinin oyları Bay Trump’tan Joe Biden’a kaydırdığı iddialarının “tamamen saçmalık” olduğunu ve Bay Trump ve müttefiklerine de aynısını söylediğini söyleyen eski başsavcı Bill Barr’ın ifadesini sundu.

Barr, “Onlara çılgınca şeyler olduğunu ve zamanlarını boşa harcadıklarını ve ülkeye büyük bir kötülük yaptıklarını söyledim” dedi. Açıkçası pek çok insanı etkiledikleri sansasyonel bir şekilde. ”

Ancak davalar, Trump vekillerinin yanlış seçim iddialarını yayma çabalarına henüz kendi açıklamalarını sağlayabilir. Yargıcın, Dominion’un Fox Corp aleyhine dava açabileceğine dair kararı, yakında keşif aşamasına geçebilir, bu da Fox News’in iç işleyişine ve seçimle ilgili yanlış iddialar yayınlamasına yol açan editoryal kararlara ışık tutabilir. Ayrıca her iki Murdoch yöneticisinin görevden alınmasına da yol açabilir.

Duruşmaların ve davaların birbirini tamamlamaya devam etmesi ve bunu yaparak, Trump Beyaz Saray ile medya müttefikleri arasındaki 2020 seçimleri hakkında yanlış bir anlatı yayma çabalarındaki bağlantıların daha eksiksiz bir resmini sunması mümkündür.

Fox Corp sözcüsü, yorum talebine yanıt vermedi.



Source link

Yorum yapın

SMM Panel